Všeobecné obchodní podmínky – Firma

  1. Úvodní ustanovení
    1. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti Firem při využívání internetové služby Provozovatele umístěné na Serveru www.poptavej.cz, jejímž účelem je zprostředkovávat možnost poskytování služeb a zboží mezi Firmami na straně jedné a Poptávajícími či Zadavateli veřejných zakázek na straně druhé.
    2. Pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek mají následující výrazy význam uvedený v článku 2. Ostatní slova mají význam, který se jim běžně v komunikaci přikládá.
  2. Definice pojmů
    1. Druhy poptávek
      1. Kreditová poptávka – je to poptávka, která byla telefonicky ověřena a je unikátně ohodnocena různým počtem Kreditů. Kontakty na Poptávající u kreditových poptávek lze zobrazit pouze za použití zakoupených kreditů. Kreditové poptávky jsou vždy označeny slovy „Kreditová poptávka“.
      2. Paušální poptávka – je to poptávka z určitých Provozovatelem stanovených oborů činnosti. Kontaktní údaje u Paušálních poptávek je možné zobrazovat v neomezeném množství, a to na základě zaplacení paušální platby na dané období.
      3. Poptávka zdarma - je to telefonicky ověřená Kreditová poptávka, která dosud nezískala žádnou nabídku od žádné Firmy. Tyto poptávky jsou přístupné pouze v rámci služby Premium členství.
    2. Firma - dodavatel služeb či zboží v daném oboru činnosti, který je registrován u Provozovatele a kterému jsou zasílány poptávky od Poptávajících či Zadavatelů veřejných zakázek
    3. Kredit – předplacená jednotka, která se užívá k úhradám za kontaktní údaje ke Kreditovým poptávkám na Serveru Provozovatele
    4. Poptávající – každá fyzická či právnická osoba, která si prostřednictvím Serveru zadá bezplatnou poptávku po službách či zboží
    5. Provozovatel – obchodní společnost iFORO Group, s.r.o., se sídlem Štefánikova 18/25, Smíchov, 150 00 Praha 5, IČ: 03629619, zapsaná v OR vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou C235324
    6. Server – internetové stránky www.poptavej.cz, www.firmyzarohem.cz, www.firemniprofil.cz, kde Provozovatel poskytuje zprostředkovatelské služby prostřednictvím svého poptávkového systému
    7. Zadavatel veřejných zakázek – stát, jeho organizační složka, právnická osoba nebo fyzická osoba, která zadává veřejné zakázky
    8. Zákaznická telefonní linka – na čísle +420 601 601 581
  3. Poskytované služby
    1. Provozovatel umožňuje Firmám, které provedly registraci, odebírat nové poptávky a veřejné zakázky ze zvolených oborů. Každá Firma si může sama zvolit obory činnosti, ze kterých si nechá zasílat poptávky a veřejné zakázky na svoji e-mailovou adresu, a to bez omezení množství vybraných oborů. Tato služba je bezplatná.
    2. Firma má zároveň možnost využít placené služby uvedené v článku 5, které poskytuje Provozovatel v rámci Serveru a které Firmám umožní získat kontaktní údaje na Poptávající a Zadavatele veřejných zakázek.
  4. Pravidla pro registraci Firmy
    1. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou pro Firmy závazné a provedenou registrací s nimi Firma vyslovuje svůj bezvýhradný souhlas.
    2. Firmy se mohou registrovat zejména vyplněním registračního formuláře na Serveru. Musí při tom řádně a pravdivě vyplnit povinné identifikační a kontaktní údaje o sobě a o kontaktní osobě. Tyto povinné údaje jsou v registračním formuláři označeny hvězdičkou. Musí také zakliknout políčko vyjadřující jejich souhlas s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami. Bez tohoto souhlasu nelze registraci dokončit. Na základě zadaných údajů bude Firmě Provozovatelem vytvořen uživatelský účet a na její e-mailovou adresu bude zasláno přístupové heslo. Veškeré uvedené údaje může Firma editovat v uživatelském účtu na Serveru, kam se Firma přihlásí na základě zaslaných přihlašovacích údajů.
    3. Registraci a následné objednání placených služeb lze výjimečně provést i v obchodních prostorech Provozovatele, a to po předchozí telefonické domluvě.
    4. Firma souhlasí s tím, že po registraci jí Provozovatel bude zasílat nové poptávky od Poptávajících a Zadavatelů veřejných zakázek ze zvolených oborů. Obory poptávek, které si chce Firma nechat Provozovatelem zasílat, si může vybrat přímo v uživatelském účtu, případně telefonicky se zaměstnancem Provozovatele, a to bez omezení množství vybraných oborů.
    5. Zájmem Firmy musí být přijímání nových poptávek od Poptávajících a Zadavatelů veřejných zakázek. Firma se nesmí registrovat za účelem monitoringu počtu a obsahu poptávek na Serveru a jiných negativních účelů.
    6. Firma souhlasí s tím, že může v rámci svých aktivit na stránkách Provozovatele obdržet hodnocení od Poptávajících. Registrací na Serveru Provozovatele Firma souhlasí s uveřejněním získaných hodnocení v katalogu firem ve svém firemním profilu a je si vědoma, že hodnocení mohou být i negativního rázu. Provozovatel žádným způsobem nemění povahu hodnocení a nenese žádnou odpovědnost za obsah hodnocení. Firma má právo se ke všem hodnocením veřejně vyjádřit formu komentáře hodnocení po přihlášení do administrace Firmy na Serveru Provozovatele.
    7. Firma souhlasí s tím, že Provozovatel je oprávněn Firmu kontaktovat za účelem nabídky a objednávky služeb, které Provozovatel poskytuje na portálech www.poptavej.cz, www.firmyzarohem.cz, www.firemniprofil.cz a zároveň je oprávněn nabídnout služby i třetích osob, se kterými Provozovatel uzavřel obchodní spolupráci. Provozovatel je také oprávněn posílat Firmě e-mailová oznámení, která se týkají provozu Serveru a nastavení uživatelského účtu Firmy.
  5. Pravidla a popis placených služeb
    1. Služba Kreditové poptávky:
      1. Služba Kreditové poptávky je základním způsobem, jak Firma může získat přístup ke kontaktním údajům na Poptávajícího, který zadal bezplatnou poptávku po zboží či službách na Server, a může tak na takovouto poptávku reagovat a případně pak takovou zakázku realizovat.
      2. Každá poptávka zadaná Poptávajícím je unikátně ohodnocena různým počtem Kreditů. Provozovatel je oprávněn kdykoli změnit ohodnocení jednotlivých poptávek, tj. ohodnotit poptávku jiným počtem Kreditů nutným k zobrazení kontaktu na Poptávajícího. Aktuální počet Kreditů nutný ke zobrazení kontaktu na Poptávajícího je viditelný u každé poptávky.
      3. Základní možností úhrady za službu Kreditové poptávky je, že si Firma dopředu zakoupí určité množství Kreditů, které mají vždy omezenou platnost a to na 6, 12 nebo 24 měsíců – služba Prepaid. O délce platnosti kreditu je možné se informovat po přihlášení Firmy na Serveru. Pokud Firma své Kredity v době jejich platnosti nevyužije, může si kredity převést do dalšího období a to tím, že vytvoří novou objednávku, nejpozději však do 2 měsíců od skončení platnosti kreditů. Kredity lze převést pouze jednou a jsou čerpány až poté, co jsou vyčerpány Kredity nově objednané. Provozovatel má právo individuálně nabídnout Firmě prodloužení platnosti Kreditů o libovolné období.
      4. Základní cena jednoho Kreditu činí 60,- Kč bez DPH, avšak Provozovatel může poskytnout Firmě slevu s ohledem na množství již zakoupených i nově objednaných Kreditů, případně mu může poskytnout část Kreditů zdarma.
      5. Pro zobrazení kontaktu na Poptávajícího je nezbytné, aby Firma měla na svém uživatelském účtu dostatečný počet Kreditů nutný pro zobrazení kontaktu na Poptávajícího. V opačném případě není Firmě umožněno si kontaktní údaje na Poptávajícího zobrazit. Pokud tedy má Firma na svém uživatelském účtu na Serveru dostatečný počet Kreditů pro zobrazení kontaktu na Poptávajícího a klikne na políčko „Zobrazit kontakt“, je Firmě z uživatelského účtu v okamžiku zobrazení kontaktu stržen stanovený počet Kreditů.
      6. Provozovatel vynaloží veškeré úsilí, aby zajistil aktuálnost poptávek. Provozovatel však není odpovědný za rozhodnutí Poptávajícího, který si sám určí, kterou z obdržených nabídek přijme.
      7. Provozovatel je oprávněn dle svého uvážení nabídnout vybraným Firmám zobrazení kontaktu na Poptávající bez nutnosti zakoupení Kreditů prostřednictvím placené služby Postpaid. Tuto nabídku zpravidla učiní prostřednictvím zákaznické telefonické linky, kdy je Firma kontaktována zaměstnancem Provozovatele.
      8. Při využití této nabídky Firma hradí finanční náklady spojené se zobrazením kontaktu na Poptávajícího na základě vystaveného daňového dokladu, a to zpětně v kalendářním měsíci, který následuje po měsíci, kterého se finanční náklady na zobrazení kontaktu týkají. Daňový doklad bude Firmě zaslán na její e-mailovou adresu. K úhradě může použít platební bránu GoPay nebo platební příkaz na bankovní účet Provozovatele. Splatnost daňového dokladu je stanovena na 15 kalendářních dnů od jeho vystavení. Daňový doklad obsahuje veškeré platební údaje nutné k úhradě platby za službu Postpaid. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění je poslední den v kalendářním měsíci, kterého se platba týká.
      9. Firma je oprávněna kdykoli po dohodě s Provozovatelem ukončit využívání služby Postpaid a přejít k využívání služby Prepaid. Změna služby z Postpaid na službu Prepaid je podmíněna úhradou všech dluhů vůči Provozovateli, které Firmě za využívání služby Postpaid vznikly.
    2. Služba Paušální poptávky:
      1. Některé z poptávek jsou Provozovatelem označeny jako Paušální poptávky. Kontaktní údaje na Poptávajícího u Paušálních poptávek je možné zobrazovat v neomezeném množství, a to na základě zaplacení paušální platby na dané období.
      2. Základní cena služby je 5.990,- Kč bez DPH za neomezené zobrazování kontaktních údajů na Poptávajícího, a to na dobu 12 měsíců. Provozovatel může poskytnout Firmě slevu, nebo prodloužit období pro neomezené zobrazování kontaktů Paušálních poptávek.
      3. Pokud se firma rozhodne použít tuto službu, a to pouze za účelem podání cenové nabídky na poptávku, klikne u konkrétní vybrané poptávky na tlačítko „Zobrazit kontakt“ a tímto si zobrazí kontakt na Poptávajícího.
    3. Služba Veřejné zakázky:
      1. Provozovatel pravidelně v maximální míře monitoruje dostupné veřejné zdroje, na nichž Zadavatelé veřejných zakázek z celé ČR tyto zakázky zveřejňují a vytváří z nich vlastní databázi. Firmám pak umožnuje přístup do této databáze a zasílá jim cíleně veřejné zakázky odpovídající Firmou nastaveným kritériím, a to včetně všech kontaktů a veškeré zadávací dokumentace každé veřejné zakázky.
      2. Základní cena služby je 9.990,- Kč bez DPH za neomezené zobrazování veřejných zakázek, a to na dobu na 12 měsíců. Provozovatel může poskytnout Firmě slevu, nebo prodloužit období pro neomezené zobrazování veřejných zakázek.
      3. Provozovatel garantuje správnost zaslaných informací na e-mail k veřejné zakázce. Provozovatel však nenese odpovědnost za informace uvedené v zadávací dokumentaci zadavatele.
      4. Provozovatel vytváří databázi veřejných zakázek s nejlepším vědomím, za účelem co nejrychlejšího informativního zpravodajství o nově vyhlášených veřejných zakázkách na územím ČR. Provozovatel však negarantuje zveřejnění všech veřejných zakázek na území ČR. Provozovatel nenese odpovědnost za případné škody, způsobené nezveřejněním veřejné zakázky v databázi nebo zveřejněním neúplných informací o veřejné zakázce.
    4. Služba Aktivní propagace:
      1. Služba Aktivní propagace poskytuje Firmám možnost prezentovat své služby na webových stránkách Provozovatele formou vytvoření on-line vizitky.
      2. Základní cena služby je 5.990,- Kč bez DPH, a to na dobu na 12 měsíců. Provozovatel může poskytnout Firmě slevu, nebo prodloužit období poskytování služby.
      3. Služba Aktivní propagace obsahuje propagaci Firmy Poptávajícím, na které si Firma zobrazila kontaktní informace, a to formou odeslání e-mailové zprávy s informací o projeveném zájmu o poptávku a aktivním odkazem do detailu Firmy v katalogu firem na Serveru Provozovatele (on-line vizitky) a dále formou SMS vizitky, kterou zašleme každému poptávajícímu, u kterého si Firma zobrazila kontaktní údaje a poptávající poptávku zadal spolu s platným mobilním telefonem. Ke každé objednávce zákazník obdrží v ceně určitý počet SMS a to poměrově podle výchozí hodnoty 100 ks SMS na 12 měsíců (tj. 25 SMS na 3 měsíce, 50 SMS na 6 měsíců, 100 SMS na 12 měsíců a 200 SMS na 24 měsíců), jenž budou automaticky odesílány poptávajícímu. V případě, že Firma vyčerpá počet získaných SMS před koncem platnosti služby Aktivní propagace, tak se tyto SMS zprávy přestanou zasílat. Firma má možnost dokoupit další SMS s neomezenou platností, a to za cenu 5 Kč za 1 ks SMS v předem definovaných balíčcích 200 ks, 500 ks nebo 1000 ks. V případě, že skončí platnost služby Aktivní propagace, automaticky tak skončí i zasílání SMS a to bez ohledu na počet odeslaných SMS v průběhu trvání služby. Zasílání SMS vizitky se váže pouze k aktivní službě Aktivní propagace. Zasílání SMS lze v průběhu služby libovolně vypnout a znovu zapnout v administraci firemního účtu.
      4. Služba dále obsahuje zvýrazněný zápis v katalogu firem na Serveru Provozovatele, přednostní výpis Firmy v nastavených kategoriích v katalogu firem na Serveru Provozovatele, možnost prezentace fotogalerie s popisky, umístění získaných hodnocení v detailu Firmy, možnost využít nastavení firemní vizitky pracovníkem Provozovatele.
    5. Služba Premium členství:
      1. Služba Premium členství poskytuje Firmám soubor nástrojů k získávání kontaktů na poptávající a následnou realizaci zadaných poptávek.
      2. Základní cena služby je 5.990,- Kč bez DPH, a to na dobu na 12 měsíců. Provozovatel může poskytnout Firmě slevu, nebo prodloužit období poskytování služby.
      3. Premium členství obsahuje zejména přístup na poptávky, které jsou označeny slovním spojením Poptávky Zdarma. Poptávky Zdarma jsou původní kreditové poptávky, které nezískaly žádnou nabídku od dodavatelů. Poptávky Zdarma zůstávají nadále v režimu Omezené konkurence na maximálně 10 firem, které si mohou zobrazit kontakt. Zasílání poptávek Zdarma lze vypnout na uvedených kontaktech Provozovatele.
      4. Premium členství obsahuje Garanci získání zakázky, která firmě garantuje získání zakázky za dobu platnosti Premium členství (minimálně však 12 měsíců) na portále Poptávej.cz a to za podmínek, že si Firma zobrazila minimálně 20 kontaktů a následně vložila minimálně 20 on-line nabídek přes formulář, umístěný vždy v detailu poptávky. On-line nabídky musí být odeslány nejpozději do 3 dnů od zveřejnění poptávky na webových stránkách Provozovatele. Vytvoření minimálně 20 včasných (do 3 dnů) on-line nabídek za dobu platnosti služby Premium členství je vstupním požadavkem pro využití Garance získání zakázky. V případě splněných podmínek pro reklamaci služby Garance získání zakázky, automaticky zákazník získává zdarma 200 kreditů s platnosti 12 měsíců nebo obnovení služby Paušální poptávky na 12 měsíců.
      5. Premium členství obsahuje prodlouženou lhůtu na vrácení kreditů u poptávek, které již nejsou aktivní, a to na dobu 48 hodin.
      6. Premium členství obsahuje možnost nastavení 2 e-mailů na zasílání poptávek a 2 e-mailů na zasílání veřejných zakázek.
      7. Premium členství obsahuje možnost zobrazit název konkurenčních firem, které si zobrazily kontakt u poptávky. Provozovatel má právo tyto informace skrýt dle svého rozhodnutí.
      8. Premium členství dále obsahuje označení Premium člena v katalogu firem, v detailu Firmy, v on-line nabídce a doporučení u on-line nabídek.
    6. Společná ustanovení pro placené služby
      1. Veškeré placené služby lze objednat prostřednictvím Zákaznické telefonní linky Provozovatele. Pro odstranění budoucích pochybností jsou tyto objednávkové hovory nahrávány a archivovány. Po provedení objednávky a její akceptaci Provozovatel obratem vystaví výzvu k platbě (zálohovou fakturu), kterou zašle Firmě na její e-mailovou adresu. Služba bude aktivní bezprostředně po provedení objednávky. Provozovatel po obdržení platby za poskytnutou službu vystaví řádný daňový doklad, který zašle na e-mailovou adresu Firmy. Dnem uskutečnění zdanitelného plnění bude den přijetí platby.
      2. Služby lze získat také po přihlášení na uživatelský účet na Serveru objednávkou vybrané služby odeslané Provozovateli. případně přímo přes odkaz na platební bránu GoPay.
      3. Výjimečně lze služby objednat i nedistančním způsobem v obchodních prostorách Provozovatele. V takovém případě bude mezi Firmou a Provozovatelem uzavřena písemná smlouva o poskytnutí služeb.
      4. Firma je povinna uhradit veškeré objednané služby ve lhůtě splatnosti, která standardně činí 14 dní. Poskytovatel však může poskytnout splatnost delší.
      5. Pokud služba není uhrazena v dohodnuté době splatnosti vzniká Provozovateli nárok na úhradu nákladů spojených s uplatněním pohledávky ve výši 1.200,- Kč ve smyslu ustanovení nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
      6. V případě, že 60. den ode dne objednání nebude služba uhrazena, a to včetně nákladů spojených s uplatněním pohledávky ve výši 1.200,- Kč, je Provozovatel oprávněn poskytování služby pozastavit až do doby, kdy dojde k úhradě všech pohledávek Provozovatele vůči Firmě.
      7. V případě neuhrazení platby do data její splatnosti, může být dluh vymáhán soudní cestou.
      8. Firma je oprávněna kdykoli po dohodě s Provozovatelem požádat o zrušení poskytování objednané placené služby a Provozovatel se poté zavazuje Firmě zastavit zasílání jakýchkoli sdělení týkající se této služby. Cena uhrazená za službu je však nevratná a v případě zrušení služby ze strany Firmy nebude Firmě nic vráceno.
  6. Doplňkové služby Provozovatele
    1. Provozovatel poskytuje Firmám doplňkové služby v podobě tzv. rychlé nabídky (dále jen "Rychlá nabídka"). Jedná se o službu Serveru, která umožňuje zprostředkování komunikace mezi Firmou a Poptávajícím přímo skrze Server Provozovatele.
    2. Skrze doplňkovou službu Rychlá nabídka je Firma schopna připravit nabídku a kalkulaci služeb přímo ve svém uživatelském účtu, a to do předem připraveného a graficky zpracovaného formuláře, který je po odsouhlasení obsahu a podoby ze strany Firmy elektronicky odeslán na e-mailovou adresu Poptávajícího přímo ze Serveru.
    3. Doplňková služba Rychlá nabídka umožňuje Firmám přípravu prezentace s nabídkou obsahující nacenění služeb či zboží, které Firma nabízí, a zároveň přidání přílohy určené pro Poptávajícího o maximálním počtu 10 kusů přiložených dokumentů.
    4. Provozovatel nenese jakoukoliv odpovědnost za obsah sdělení zasílané Poptávajícímu v rámci služby Rychlá nabídka.
    5. Služba Garance získání zakázky u Kreditových poptávek (dále jen „Garance-kredit“) je služba, kterou zákazník získává k objednávce kreditů v minimální hodnotě 6.000,- Kč bez DPH a více. Služba garantuje získání alespoň jedné z těch zakázek, na které Firma reagovala svými nabídkami v rámci všech zakoupených kreditů. V případě, že Firma nezíská žádnou z těchto zakázek, může službu reklamovat u Provozovatele a při splnění podmínek pro reklamaci Provozovatel vrátí Firmě Kredity v plné výši. Dle uvážení Provozovatele, může Provozovatel Firmě vrátit i finanční částku v plné výši. Pravidla pro uplatnění Garance-kredit:
      1. Firma musí všechny nabídky Poptávajícím bez výjimky zaslat prostřednictvím doplňkové služby Rychlá nabídka.
      2. Pro uplatnění Garance-kredit je nezbytné využít všechny dobité Kredity, nejpozději do data jejich platnosti.
      3. Firma musí zaslat svou nabídku Poptávajícímu nejpozději 3 dny od zveřejnění poptávky na serveru Provozovatele.
      4. Nabídka musí obsahovat alespoň orientační částku za realizaci poptávky.
      5. Firma musí reklamovat Garance-kredit do 14 dnů po využití všech Kreditů.
      6. Firma musí Garance-kredit reklamovat na e-mailové adrese reklamace@poptavej.cz
      7. Provozovatel má 30 dnů na posouzení reklamace.
      8. Pokud se Firma neřídí všemi pravidly platnými pro doplňkovou službu Garance-kredit získání zakázky, ztrácí možnost na její využití.
  7. Práva a povinnosti Firmy
    1. Firma souhlasí s poskytnutím při registraci zadaných či později editovaných informací včetně kontaktních údajů Provozovateli a jeho spolupracujícím subjektům.
    2. Kontakt na Poptávajícího, informace o poptávce a informace v ní uvedené a obdržené na e-mail, nesmí Firma dále upravovat, kopírovat, šířit, vystavovat, zveřejňovat, poskytovat, distribuovat, předávat, reprodukovat, licencovat, převádět apod. Veškeré informace, které Firma obdrží, slouží pouze k vytvoření nabídky pro Poptávajícího, zaslání nabídky Poptávajícímu a následnému navázání spolupráce. V případě, že Firma použije zaslané poptávky jinak nežli v souladu s ustanovením předchozích vět tohoto bodu všeobecných obchodních podmínek, zavazuje se zaplatit Provozovateli smluvní pokutu ve výši 500,- Kč za každou takto neoprávněně užitou poptávku. Smluvní pokuta je splatná do 14 dnů od okamžiku, kdy Firma obdrží písemnou výzvu Provozovatele k jejímu uhrazení.
    3. Veškeré údaje, které Firma uvede, nesmí být v rozporu s platnými právními předpisy ČR, nesmí porušovat obecně platné etické a morální principy, nesmí být v rozporu s dobrými mravy, nesmí porušovat zájmy třetích osob a nesmí porušovat a být v rozporu s oprávněnými zájmy Provozovatele.
    4. Firma se zavazuje, že nebude zasílané poptávky úmyslně zneužívat k páchání trestné činnosti, čímž by mohla poškodit dobré jméno Provozovatele. Provozovatel je v takovém případě oprávněn a povinen spolupracovat s příslušnými státními úřady a poskytnout jim veškeré vyžádané informace včetně údajů poskytnutých Firmou.
    5. Firma se zavazuje vystavit Poptávajícím řádný daňový doklad na dodané služby. V případě, že Firma nevystaví daňový doklad, vyhrazuje si Provozovatel právo s okamžitou platností zrušit registraci bez nároku na vrácení poměrné části všech zaplacených služeb.
    6. Poskytnuté údaje na Poptávajícího musí Firma využít pouze k nabídce zboží / služeb, které Poptávající v poptávce požaduje. V žádném případě tak Firma nemůže využívat kontakty u poptávek pro své marketingové účely a nabídku jiného druhu zboží nebo služeb. Za každé takovéto porušení náleží Provozovateli smluvní pokuta ve výši 10.000,- Kč.
    7. Firma objednáním služby souhlasí s úhradou servisního poplatku ve výši 2.000,- Kč bez DPH, který je zahrnut v ceně objednaných služeb. Servisní poplatek bude řádně vyčíslen na vystaveném daňovém dokladu spolu s vlastními objednanými službami. Servisní poplatek zahrnuje kontrolu a nastavení objednaných služeb, správu objednávky a daňových dokladů, kontrolu a aktualizaci firemních údajů na zákazníka.
  8. Práva a povinnosti Provozovatele
    1. Provozovatel má právo údaje Firmy, které byly uvedeny při registraci a případně také v editaci po přihlášení na uživatelský účet Firmy, zveřejnit na Serveru.
    2. Provozovatel má dle vlastního uvážení právo odmítnout a nezveřejnit na Serveru registraci Firmy, která:
      1. uvádí nepravdivé údaje o své osobě či o kontaktní osobě
      2. se registruje účelově pouze kvůli možnosti získání informací o Poptávajících
      3. nesplňuje tyto všeobecné obchodní podmínky, zejména pravidla pro registraci Firmy a práva
      4. by mohla poškodit dobré jméno Provozovatele
    3. Provozovatel si vyhrazuje právo kdykoli zrušit registraci Firmy na Serveru, a to i bez udání důvodu.
    4. Provozovatel je oprávněn zveřejnit Firmy, které jsou v prodlení s úhradou svých dluhů vůči Provozovateli na Serveru v záložce „Neplatiči“, a to v rozsahu firma a sídlo.
    5. Provozovatel nenese odpovědnost za správnost a pravdivost poptávek, které Firmy v rámci služeb Serveru dostávají na e-mail. Provozovatel se však vynasnaží předejít publikaci a zasílání nesprávně či nepravdivě zadávaných poptávek na e-mail Firmy a jejich publikaci na Serveru.
    6. Provozovatel má právo zasílat Firmám poptávky z oborů, které byly zvoleny při samotné registraci Firmy, případně v nastavení v uživatelském účtu Firmy na Serveru.
    7. Provozovatel má právo po dobu registrace Firmy na Serveru zasílat na e-mail Firmy uvedený při registraci zprávy s novinkami Serveru nebo Provozovatele s reklamním obsahem, týkajícím se výhradně Provozovatele. Provozovatel využívá emailu Firmy v souladu s právním titulem „oprávněný zájem“ dle čl. 6 odst, 1 písm. f) nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecného nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „Nařízení”). Firma má právo podat námitku na email Provozovatele info@poptavej.cz a Provozovatel již nadále nebude oprávněn obchodní sdělení Firmě zasílat.
    8. Provozovatel si vyhrazuje právo provádět případné změny ve službách, údajích apod., které již jsou používány a zveřejněny bez předchozího upozornění.
    9. Provozovatel monitoruje veškeré pohyby Firem na Serveru a v případě porušení těchto všeobecných obchodních podmínek si Provozovatel vyhrazuje právo zveřejnit seznam takových Firem a jejich kontaktních informací.
    10. Provozovatel neručí za bezchybnost systému. Jakékoliv chyby či poškození Firmy (zejména ve spojení s neobdržením poptávky na e-mail) nezakládají nárok Firmy na náhradu škody ani jinou formu kompenzace.
    11. Vznikne-li v důsledku porušení těchto všeobecných obchodních podmínek třetí osobě vinou Firmy škoda, nese Firma, která tuto škodu způsobila, plnou odpovědnost a Provozovatel je oprávněn vydat třetí osobě kontaktní údaje Firmy.
    12. Provozovatel má nárok na náhradu škody či nemajetkové újmy v případě poškození dobrého jména Serveru, jež mu způsobila Firma svým jednáním. Provozovatel je oprávněn započítat na náhradu vzniklé škody či nemajetkové újmy veškeré Firmou dosud nespotřebované Kredity či úhrady za jiné služby.
    13. Firma uskutečněním registrace souhlasí s tím, že Provozovatel může používat jí poskytnuté údaje a materiály, a to včetně fotografií k marketingovým účelům Provozovatele bez omezení. Zejména se jedná o použití fotografií při tvorbě příspěvků v reklamních kampaních, videoklipů, výrobou bannerů a další.
    14. Provozovatel negarantuje doručení e-mailu v návaznosti na chybu u poštovního serveru Firmy, případně jeho poskytovatele služeb.
  9. Pravidla pro zpracování osobních údajů
    1. Provozovatel, jakožto správce osobních údajů Firem postupuje při zpracování osobních údajů v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecného nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „Nařízení”), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů a dalšími právními předpisy.
    2. Při registraci je Firma vyzvána k poskytnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů v souladu s čl. 6 odst. 1 písem a) Nařízení a zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
    3. Provozovatel podle následujících pravidel zpracovává osobní údaje Firem, a to konkrétně firmy, jména, IČ, sídla, telefonní čísla, adresy elektronické pošty, IP adresy. Zpracování je v souladu se zásadou minimalizace a účelového omezení v rozsahu těchto bodů. Zpracování osobních údajů zahrnuje zejména jejich shromažďování, ukládání na nosiče informací, zpřístupňování, upravování, pozměňování, doplňování či opravu, vyhledávání, používání, šíření, zveřejňování, uchovávání, blokování a likvidaci.
    4. Účelem zpracování osobních údajů Firem Provozovatelem je řádné zajištění zprostředkování poskytování služeb mezi poptávajícími a Firmami a zasílání vlastních obchodních sdělení Provozovatele.
    5. Provozovatel je oprávněn zpracovávat osobní údaje Firem po dobu trvání registrace a 5 let od okamžiku ukončení registrace.
    6. Provozovatel je oprávněn osobní údaje zpracovávat systematicky, a to automatizovaně nebo jinými prostředky prostřednictvím informačního systému. Zpracováním je rovněž oprávněn pověřit třetí osobu, se kterou bude mít vždy uzavřenou smlouvu o zpracování osobních údajů v souladu s čl. 28 Nařízení.
    7. Firma souhlasí s poskytnutím osobních údajů Poptávajícím a Provozovateli.
    8. Firma bere na vědomí, že je povinna své osobní údaje uvádět přesně, úplně a pravdivě a bez zbytečného odkladu informovat Provozovatele o změně těchto osobních údajů.
    9. Firma si je vědoma svých práv souvisejících se zpracováním osobních údajů, konkrétně práv dle čl. 15 – 22 Nařízení, zejména právo požadovat od Provozovatele přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování, právo vznést námitku proti zpracování, právo na přenositelnost těchto údajů k jinému správci, jakož i právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, má-li za to, že Správce při zpracování osobních údajů postupuje v rozporu s Nařízením.
    10. Firma potvrzuje, že má sídlo v zemi, která je členským státem EU a současně potvrzuje, že není politicky exponovanou osobou ve smyslu zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financováni terorismu.
    11. Firma uděluje souhlas se zasíláním obchodních sdělení Provozovatele skrze e-mail, prostřednictvím SMS a nebo telefonicky, a to na dobu 5 let od okamžiku ukončení registrace.
    12. Firma má právo odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů, odhlásit se ze zasílání obchodních sdělení na e-mailové adrese info@poptavej.cz nebo přímo v e-mailu s obchodním sdělení.
    13. Pro případné dotazy týkající se ochrany osobních údajů je možno použít e-mailovou adresu info@poptavej.cz.
  10. Použití souborů cookie a analýza webových stránek
    1. Za účelem zlepšení fungování našich webových stránek, vyhodnocení jejich návštěvnosti a za účelem personalizace reklamních sdělení a optimalizace marketingových aktivit především prostřednictvím reklamních a analytických nástrojů používá Provozovatel na svých webových stránkách soubory cookie. Tyto malé textové soubory jsou ukládány prostřednictvím internetového prohlížeče přímo v počítači, ve kterém si Firma webovou stránku zobrazila.
    2. Cookie soubory neumožňují osobní identifikaci uživatelů webové stránky. V případě, kdy Firma nesouhlasí se shromažďováním cookie souborů, může jednoduše zabránit jejich sběru změnou nastavení ve svém prohlížeči.
    3. Pro analýzu webových stránek pomocí souborů cookie a reklamní aktivity spojené s analýzou dat návštěvníků webu Poptávej.cz, používá Provozovatel analytické a reklamní nástroje společnosti Google Inc., se sídlem Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA („Google“). Jak společnost Google zpracovává osobní data a postoj k ochraně osobních údajů najdete zde. Dále pak reklamní systém Sklik od společnosti Seznam.cz, a.s. se sídlem Radlická 3294/10, Praha 5 - Smíchov, 150 00.
    4. Mezi dalšími nástroji používanými Provozovatelem můžete najít také analytický nástroj Collabim provozovaný společností Collabim s.r.o. se sídlem Okružní 2615, České Budějovice 3, 370 01 České Budějovice a také nástroj Majestic provozovaný společností Majestic-12 Ltd se sídlem Faraday Wharf Holt Street, Birmingham Science Park, Aston Birmingham, B7 4BB, United Kingdom.
  11. Závěrečná ustanovení
    1. Firma je povinna se pravidelně seznamovat s obsahem těchto všeobecných obchodních podmínek. Nevyužijí-li možnost danou bodem číslo 11.2 těchto všeobecných obchodních podmínek, má se za to, že Firma s těmito podmínkami bez výhrad souhlasí.
    2. Každá Firma má právo a možnost odmítnout jakoukoliv změnu provedenou Provozovatelem v těchto všeobecných obchodních podmínkách, a to zasláním žádosti o zrušení registrace na e-mail info@poptavej.cz. Do obsahu zprávy uvede své IČ, název Firmy a přístupové heslo k uživatelskému účtu na Serveru a do předmětu zprávy uvede text „Odmítnutí změny všeobecných obchodních podmínek - Firmy“. Případně se Firma může obrátit přímo na oddělení péče o zákazníky na tel.: +420 601 601 581. V obou případech žádosti je Firma povinna uvést výše zmíněné údaje. Provozovatel vyřídí tuto žádost Firmy tím, že do 30 dnů od obdržení této žádosti zruší registraci Firmy na Serveru, a to za podmínky, že mezi Provozovatelem a Firmou budou vypořádány veškeré finanční nároky vyplývající z užívání služeb Serveru Firmou. V opačném případě začne 30 denní lhůta pro zrušení registrace Firmy na Serveru běžet ve chvíli, kdy budou veškeré finanční nároky oboustranně vypořádány.
    3. Pro řádnou funkčnost služeb Provozovatele je třeba povolit používání tzv. cookies. Užíváním služeb Provozovatele tak Firma souhlasí s používáním cookies, a to především při přihlášení do uživatelského účtu na Serveru Provozovatele a jeho partnerských serverech.
    4. Server Provozovatele používá službu Google Analytics, poskytovanou společností Google, Inc. (dále jen „Google“). Služba Google Analytics používá také souborů „cookies“, které jsou textovými soubory ukládanými do počítače Firmy umožňující analýzu způsobu užívání této stránky jejími uživateli. Informace vygenerované souborem cookie o užívání stránky (včetně vaší IP adresy) bude společností Google přenesen a uložen na serverech ve Spojených státech. Google bude užívat těchto informací pro účely vyhodnocování užívání stránky a vytváření zpráv o její aktivitě, určených pro její provozovatele, a pro poskytování dalších služeb týkajících se činností na stránce a užívání internetu vůbec. Google může také poskytnout tyto informace třetím osobám, bude-li to požadováno zákonem nebo budu-li takovéto třetí osoby zpracovávat tyto informace pro Google. Google nebude spojovat IP adresu Firmy s jakýmikoli jinými daty, která má k dispozici. Firma může odmítnout používání souborů cookies volbou v příslušném nastavení ve svém prohlížeči, avšak jestliže tak Firma učiní, tak nebude schopna plně využívat veškeré funkce Serveru. Používáním Serveru Firma souhlasí se zpracováváním údajů o Firmě společností Google, a to způsobem a k účelu shora uvedeným.
    5. Provozovatel neposkytuje záruku nepřetržité funkčnosti systému, bezchybného provozu a zabezpečení systému.
    6. Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti dnem jejich zveřejnění. Provozovatel si vyhrazuje právo tyto všeobecné obchodní podmínky měnit.