Jak připravit nabídku

Nabídka vašich služeb je často prvním kontaktem s potenciálním zákazníkem, a proto vám přinášíme několik rad a doporučení, jak připravit poptávajícímu nabídku a zvýšit šanci na úspěch v poptávkovém řízení.

Dobrá nabídka

Ukázka dobré nabídky

Špatná nabídka

Ukázka špatné nabídky

Nabízejte pouze to, co poptávající skutečně shání.

Každá poptávka je zadána za účelem nákupu, ve většině případů konkrétního zboží nebo služeb. Vaše nabídka by měla odpovídat zákazníkovým potřebám a být cílena přímo na konkrétní poptávku, čímž zvyšujete šanci na získání poptávky. Nabídka, která není cílena, se považuje za spam a proto u zákazníka ani u provozovatele není žádoucí.

Odůvodněte poptávajícímu vyšší cenu např. v případě vyšší kvality.

Stojíte si za svou cenou, která odpovídá kvalitě vašich služeb? Nebojte se zákazníka seznámit s důvody, proč se vaše cena zdá být vyšší než u konkurence. Prezentujte své ocenění, certifikáty jakosti, reference od vašich zákazníků, vaše dodavatele, tak aby měl zákazník veškeré informace k relevantnímu porovnání všech nabídek.

Na poptávky reagujte co nejdříve.

Zaujala vás poptávka? Neváhejte a oslovte zákazníka co nejrychleji. Nemusíte zákazníkovi zasílat konečnou cenu, v případě složitější poptávky, ale rychlá a věcná komunikace je pro zákazníka velmi důležitá, zvyšujete tak zákazníkovu důvěru a šance na získání poptávky.

Nabídněte poptávajícímu kompletní servis.

Přesvědčte zákazníka o profesionalitě vašich služeb a nabídněte mu veškeré doplňkové služby, jako jsou doprava, montáž, garance, prodloužená záruka, pojištění apod.. Zákazníci jsou různorodí a každému vyhovuje něco jiného, možnost výběru je vždy přínosem.

Vytvořte profesionální nabídku s konečnou cenou.

Nabídka, pod kterou se podepíšete, by měla obsahovat všechny služby a měla by být konečná. V případě výběrů z více variant je nezbytné varianty mezi sebou porovnat tak, aby konečná cena byla zřejmá na první pohled. V elektronické formě je vždy důležité uvést odpovídající předmět zprávy tak, aby e-mailový klient nevyhodnotil zprávu jako spam.

Vyzkoušejte „Rychlou nabídku“ a usnadněte si komunikaci se zákazníky.

Připravili jsme pro vás nový nástroj, který vám usnadní komunikaci se zákazníkem a především vám pomůže vytvořit kalkulaci a nabídku na míru a to během několika minut. U každého detailu poptávky najdete formulář tzv. Rychlé nabídky, kde vyplníte veškeré údaje, které chcete poptávajícímu sdělit. Nabídku si můžete zkontrolovat v podobě náhledu a poté odeslat přímo poptávajícímu.

Příklad vytvořené nabídky:

Kvalitně připravená Rychlá nabídka >>

Špatně připravená Rychlá nabídka >>

Posílejte srozumitelné nabídky i pro laickou veřejnost.

Zákazník utrácí své peníze a musí znát za jaké služby. Vaše nabídka by měla být věcná a srozumitelná i pro neodborníka. Pokud to lze, ideální variantou je položkový rozpočet, v základní formě rozdělen na materiál, práci a doplňkové služby.

Poskytněte poptávajícímu reference vašich spokojených zákazníků.

Reference spokojených zákazníků jsou nenahraditelné a jsou jednou z nejdůležitějších prezentací vaší práce. Požádejte své zákazníky o pár slov a možnou dokumentaci, kterou prezentujte jak jen to jde.

Poptávající nereaguje na vaši nabídku? Kontaktujte ho.

Může se stát, že se nabídka z nějakého důvodu nedostala do rukou zákazníka. Zpráva mohla být vyhodnocena jako spam, či ji zákazník přehlédl. Pokud používáte naši službu „Rychlá nabídka“, zákazník má všechny nabídky uložené a kdykoliv si je může zpětně prohlédnout. Kontaktujte zákazníka zda vaši nabídku obdržel.